Ferrari cere “răbdare” pentru a reveni în fruntea clasamentului în F1

După un început de sezon dezastruos pentru Scuderia Ferrari și un weekend de uitat în Marele Premiu al Belgiei în care Sebastian Vettel și Charles Leclerc nu au putut intra în ultima fază a calificărilor în Q3. Niciunul dintre ei nu a reușit să termine în puncte Marele Premiu al Belgiei terminând pe 13 respectiv 14.

Speranța pentru Scuderia Ferrari de a progresa în acest an sunt spulberate de inghețarea dezvoltări monoposturilor actuale, convenite ca parte a măsurilor de economisire a costurilor din cauza coronavirusului.

Constient de situația sezonului actual, Binotto a declarat

Prioritatea este ca Ferrari să aducă un monopost competitiv pentru noul regulament din 2022.

“Motorul este înghețat în acest sezon, deci nu putem face nimic în acest sens”, a spus el. „Îl dezvoltăm pentru sezonul viitor și în acest moment progresează bine pe dyno.

„Pentru a ne descurca bine în sezonul următor, trebuie să încercăm să înțelegem punctele slabe de astăzi și să ne asigurăm că le abordăm”.

Declarația după Marele Premiu al Belgiei, Binotto a sugerat că unul dintre motivele pentru care Ferrari se luptă în acest sezon sunt o serie de puncte slabe ale monopostului său au fost expuse de o scădere a puterii motorului.

„Ce se întâmplă, de fapt, este că avem un monopost care a pierdut puterea”, a spus el. „La fel cum toți producătorii de motoare au pierdut-o: dar noi am pierdut mai mult decât ceilalți.” „Anul trecut motorul a acoperit parțial limitele mașinii, dar anul acesta nu mai este cazul.”

Ce s-a întâmplat în Marele Premiu al Belgiei?

Mediocra reprezentaţie a celei mai titrate şi iubite echipe din istoria competiţiei. E adevărat, poziţiile pe grilă sunt cele mai modeste din 2020, dar asta nu pentru că maşina a mers mai slab ca de obicei raportat la etalonul Mercedes. Spre exemplu, la Spa cel mai bun rezultat al lui Leclerc a fost cu 1,673% mai lent decȃt al lui Hamilton. Dar în Spania procentul a fost 1,811%, iar la Hungaroring 1,807%. Ce a contat decisiv e faptul că pista belgiană nu penalizează prea mult lipsa de downforce, dar răsplăteşte din plin rezistenţa la înaintare redusă şi forţa motorului. Ferrari stă extreme de slab la aceste din urmă capitole. Astfel că flatȃnd potenţialul unor monoposturi precum Renault, McLaren sau Alpha Tauri, Spa a făcut să pară că dintr-o dată , subit, Ferrari-ul SF1000 a căzut şi mai rău în performanţă.

Pentru o informare suplimentară, să prezentăm şi rezultatele pe cele 3 sectoare, dar şi vitezele de vȃrf înregistrate de Charles Leclerc aici în 2019 şi 2020.

Comparatie Charles Lecrec 2019 2020 Marele Premiu al Belgiei
Comparatie Charles Lecrec 2019 2020 Marele Premiu al Belgiei

 

Compromisul încercat după FP2, ales mai mult de teama ploii, dar şi pentru a face viabilă strategia cu o singură oprire a garantat un timp onest în sectorul median. Dar faptul că din cauza asta s-a mai adăugat drag suplimentar a penalizat drastic piloţii pe sectorul 1. Mai mult, pneurile faţă ieşeu din fereastra optimă pe lunga zonă de acceleraţie din La Source spre Les Combes, răcindu-se excesiv, astfel că la atacarea primelor viraje din segmental median, cel de la volan era prins pe picior greşit. Situaţia se repeta pe sectorul final, la atacarea Bus Stop Leclerc şi Vettel fiind din nou cu anvelopele Soft sub 90 de grade Celsius. Binotto a rezumat bine situaţia de data asta :”Nu mai avem un PU care să acopere carenţele maşinii”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *